tip

Pubcon 2010 – dag 4

Skrevet af Esben Rasmussen i online marketing     Comments 2 kommentarer      
nov
13

Læs sammendraget af Pubcons dag 4 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.

image

Dag 4 – search, social media marketing, landing page optimization og rogue SEO

klaushall

Også god morgen i DK, vi er lige på vej til at starte på dagens første Key Note Tim Mayer http://bit.ly/9nNInG

Tim Mayer: Mobil søgning vil overgå søgning fra PC – snart

Tim Mayer: Tror at søgning vil blive mere personlig, og give mulighed for at understøtte vores ønsker ikke blot om at finde viden, men…

… også kunne hjælpe os til at gøre det vi vil. Fx finde, bestille og købe bio billetter, foreslå restaurent osv. automatisk

Tim Mayer: På mobilen står APPs for 50% af datatrafikken – og browseren for de sidste 50%

Tim Mayer: APPs andelen vil øges

Efter dagens Key Note Tim Mayer, starter første session “Monetizing Twitter & Other Social Media Channels” om få min

Brian Carter: FB voksede 45% sidste år

Brian Carter: Brug AIDA modellen til at skabe dine fansider og interaktion på FB

Brian Carter: På FB kan du eje dine fans, og tilgå dem igen og igen og….

Brian Carter: FB annoncering rammer tidligere i købsprocessen end AdWords, men har meget bedre mulighed for målretning

Brian Carter: Sælg drømme på FB ikke produkter

RT @MerryMorud: FB = like sex, u can ask ur wife for sex everynight, but the conversion rate isn’t that great… ya gotta romance ’em!

Brian Carter: Estimeret 97% af indhold på FB er privat, og kan ikke ses af de der ikke er venner

Brian Carter: Prioriteret brug af dine markedsføringskr 1 AdWords & SEO, 2 Dialiog med kunden, 3 FB, 4 Twitter

Jon Henshaw: Twitter er en kilde til: 1 Branding, 2 Skabe trafik på dit site, 3 Holde kontakt til dine kunder

Brian Carter: FB er basal markedsføring, du skal kende dit marked, og lave kampagnerne på baggrund af målgruppen ikke pr. keyword

Brian Carter: Du skal teste dine FB annoncer – kun 1 ud af 20 virker for alvor

RT @2network: PubCon 2010: Monetizing Twitter & Other Social Media Channels – Search Engine Roundtable http://bit.ly/bCsXik

ROI på netværk er svær at beregne. Kan være altafgørende hvis du får den rigtige kontakt – Twitter og FB ER netværk

Næste session: “Real World Low-Risk High-Reward Link Building” bliver spændende om vi får et par konkrete værktøjer

RT @SportsGuy: PubCon 2010: Linkfluence: Buying Links With Maximum Juice and Minimum Risk http://ow.ly/19Vrhm

RT @VinayPaturu: #PubCon 2010: Online Brand Management Strategies http://bit.ly/bJBKUQ

Dixon Jones: Send vareprøver målrettet til bloggere måske vil de blogge om dit produkt

Dixon Jones: Find døde links til dine egne eller konkurrenters side, og se om du kan få de link til at pege på dine sider i stedet

Dixon Jones: Find virksomheder der er gået ned, og find de der linker til dem – og få dem til at linke til dig i stedetfor

Dixon Jones: På dine faktura – tilbyd en rabat på næste ordre for en omtale og et link

Dixon Jones: Find der omtaler din side, men som ikke linker til dig

Dixon Jones: Tal ved konferencer 🙂 Viste lige et foto at deMib og fremhævede ham som en der markedsfære sig selv godt

Greg Hartnett: Brug directories / kataloger lokalt eller internationalt, også der hvor du skal betale for en vurdering

RT @andybeal: Remember to thank someone for a positive review as it can lead to additional positive reviews @kristaneher #pubcon #orm

Greg Hartnett: Yahoo. DMOZ, BOTW, Yelp, Business,com – men listen skal nok tilrettes DK forhold

Greg Hartnett: Tjek: “20 Essential Blog Directories to Submit Your Blog” http://bit.ly/b7vFpy

Aaron Shear: Få mere ud af dine affiliates link Naked Link Technology http://bit.ly/9z45Pz mon noget lignende findes i DK?

Aaron Shear: Byg en Widget som gør det let at finde din webshops vare, og stil den til rådighed for andre

Aaron Shear: Brug pressemeddelelser med flere forskellige links til dine sider, opbyg et arkiv med alle pressemeddelelser

Rae Hoffman: Lav APPs til iPhone og Androide evt. også Blackberry – det giver mulighed for link til dit site også på APP store mv

Rae Hoffman: Gå målrettet efter journalister på twitter – følg dem, skriv til dem og omtal dem af og til – med reelt indhold

Rae Hoffman: Sæt blogger konkurrence op, deet vil sikkert linke til dig. Sørg for at linjkjuice fra konkurrencesiden føres videre 301

SEO/SEM Tools session Aaron Kronis: http://bit.ly/dby0tZ, http://bit.ly/a3vHIa, http://bit.ly/9iFhqf, http://bit.ly/d99KyQ

Aaron Kronis: og så lige http://bit.ly/b9VsyD

Flere tools fra denne session http://bit.ly/ahIVX1, http://bit.ly/9ZeYB8, http://markup.io/, http://bit.ly/a1rGiF

Endnu flere http://80legs.com/, www.clueapp.com, http://bit.ly/bJKykn, http://bit.ly/ayLAUL, http://bit.ly/cUFDyE

Jon Henshaw: http://bit.ly/aJLDjp, http://bit.ly/cPk4pM, http://gtmetrix.com/, http://bit.ly/bHC94H, http://bit.ly/8Zxx0K

RT @SEOmoz: Link Building Tips for Personal Blogs – http://seomz.me/babSsK #blog #bloggers #tips #seo

Jon Henshaw: http://tagcrowd.com/, tænke højt test

RT @ivanwalsh: Tools to Spy on Competitors http://bit.ly/ahS8kS

RT @adamproehl slideshare link to my presentation: Measurements and Tools: http://ow.ly/38h6B #pubcon

Næst sidste session: Post Click Marketing: Landing Page Optimization

Chris Goward: LIFT model Landing page Influence Function for Test http://bit.ly/aKZikl

RT @modedigital: #seo PubCon 2010: Content Marketing Optimization http://bit.ly/9mKzIc

Scott Brinker: R.E.A.D.Y http://selnd.com/cn6E15

RT @outspokenmedia How SMBs Can Use PR Campaigns to Grow Traffic http://bit.ly/bJ8wKN #pubcon

Scott Brinker: Test, test, test – test også langsigtet selvom du allerede har noget der fungerer rimeligt

Scott Brinker: Brug 60% af din tid på nyt indhold 40% på test

Facebook kan bruges hvor du tidligere ville bruge et fora – i nogle tilfælde

Gabriel Goldenberg: http://bit.ly/cLBxwl kan tilsyneladende forudse hvordan brugeren vil se siden

Taylor Pratt: http://bit.ly/9a8vis, http://bit.ly/bTn0QK, http://websort.net/, http://bit.ly/cu3JBC, http://bit.ly/9AiG0e

Taylor Pratt: og så de sidste tools http://userfly.com/, http://bit.ly/d1KeUn, http://bit.ly/ajjwWE

Ser frem til den sidste session og den mere lyssky side: Competitors from the Darkside – Rogue SEO Tactics

giovanni gallucci: Youtube & Filckr, Sumbleupon & Digg, FB & Twitter er der du kan få trafikken fra

giovanni gallucci tools: http://bit.ly/drnCbE Skift IP hvert 5. min

giovanni gallucci: del fotos på Filckr under CC licens, med link til dig selv

giovanni gallucci: Brug en falsk linkedin konto til at høste adresser og få kontakter – lidt skummelt

giovanni gallucci: http://bit.ly/cVhS6B bookmarking tool

giovanni gallucci: Køb brugere/followers http://bit.ly/cv2PT9. køb/opret og optimer domæner og 301 til dit rigtige

giovanni gallucci: Ej dine negative søgeord så de linker til dit eget site, sker der noget med konkurrenterne så svin dem til – uha

Carolyn Shelby: Skjul hvilken type server, hvilket CMS osv. du bruger online, så er du mindre sårbar

Carolyn Shelby: Ok nu blev det lige lidt for spooky til at Twitte, men Carolyn gennemgår simpelthen en liste over…..

…. alle de muligheder man kan forestille sig, for at noget går galt enten for dig eller dine konkurrenter….

… det eneste hun ikke kom omkring var hvordan man begår et mord, men ellers var der inspiration til alle mulige former for ulykker

Dermed sluttede dette års PubCon Las Vegas. Efterhånden som jeg får fat i andre links til præsentatikoner mv, kommer de op her på Twitter

RT @outspokenmedia: 18 of the best #pubcon sessions handpicked & covered by @lisabarone: http://outspokenmedia.com/xjk6


Gå til oversigten over Pubcon konferencen eller gå tilbage til Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce).

2 kommentarer til “Pubcon 2010 – dag 4”

Skriv kommentar

Please insert the signs in the image: