Sneak peek på fremtiden for Googles analyseværktøj
I morges loggede jeg ind i min analytics-konto – og jeg havde desværre endnu ikke fået adgang til det nye interface…
MEN jeg lagde straks mærke til en yderst interessant feature i menuen, som sikkert vil blive voldsomt populær, nemlig punktet Virksomheder.
Efter jeg tog dette screenshot klikkede jeg ind på menupunktet, hvor der var underpunkterne Land, Afdeling, Størrelse og Felt. Midt imens jeg navigerede rundt i analytics forsvandt de nye menupunkter igen, så jeg tænker, at det har været en fejl a la den, hvor Google sendt folk til one.com… Dvs. en god gammeldags fejl 40, hvor indholdet ikke skulle være afsløret. 🙂
Jeg kan helt klart se spændende perspektiver i at spore, hvilke virksomheder, der har besøgt min hjemmeside – og få mere præcis info end bare udbyder og domæne.
Alene perspektiverne i at kunne segmentere besøg i
[virksomheder] hvor [størrelse] > [lille] og [felt] = [IT]
Hvilke perspektiver ser du i denne forhåbentligt kommende udvidelse af Google Analytics?
Nicky Christensen says:
Der er faktisk allerede muligt at gøre – Du kan bruge en service der hedder IP lookup, bygge et modul med det, hvor man kan smide data ind i Google Analytics… Kræver selvfølgelig man er lidt kode haj, men det kan lade sig gøre den dag i dag..
Esben Rasmussen says:
Hej Nicky
Ja, det er jo lige det. Det er jo nemt at slå ip-adressen op, men at få viden om afdeling, størrelse osv. kræver integration af data fra f.eks. linkedin eller tilsvarende.
Men vil ellers være en spændende feature, når der bliver åbnet for den.
God første april 😉
Martin says:
Prøv Enecto, som slår op i D&B så du får branche, størrelse, adresse, Tlf. Etc…
Esben Rasmussen says:
Tak for forslaget Martin.
Det er helt sikkert et værktøj, der lige skal tjekkes ud.