Pubcon 2010 – dag 1
Læs sammendraget af Pubcons dag 1 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.
Dag 1 – sociale medier og SEO
Så er planen lagt for 1. dag på PubCon – jeg følger SEO sporet (formodentlig) hele dagen #PubCon http://bit.ly/cr0lgt
Så er PubCon i gang, og første dagen her, handeler for mit vedkommende om SEO.
Brett Tabke: de fleste kommer for at høre noget de allerede ved – og så lige fange de sidste 25% som er nyt for dem
Scott Stratten: Marketing er ikke en opgave – det er alt du gør online og offline
Scott Stratten: Sociale medier er ikke et salgsmedie – det er et middel til samtale og relationer – som kan føre til salg
Scott Stratten: Undlad altid at gå i dialog med internet “trolls” – de vinder næsten altid
Carolyn Shelby: Første session er nok lige lidt for “basic”, endnu ikke noget du ikke finder på http://bit.ly/8xfI4t
Er dine siders title ikke sigende eller naturlig, vil Google måske selv finde en anden tekst på din side
Pas på med datoer i URL eller på blogs mv. Google finder dine datoer, og vil den måske ranke dårligere efter 6 md
Andy Beal’s råd om online reputation management – vær proaktiv. Vent ikke til det allerede er gået galt.
Carolyn Shelby: Brug http://bit.ly/aCR1xu til at få en hurtigere WordPress blog
Joe Larator: Brug GSiteCrawler til at undersøge dit site for fejl, duplicate content, metadata mv.
Joe Larator: Brug mange forskellige beskrivelser af dit websted, når du tilmelder det til kataloger og i sociale netværk mv.
Joe Larator: Skab nyt indhold hver uge: fx 2 sider, 4 blogposts, 1 pressemeddelelse og brug et par timer på linkbuilding
Joe Larator: Google Boost er AdWords på autopilot bare til en super høj pris (virker kun på få markeder pt)
Nyt er godt Google favoriserer nyheder med “Query Deserves Freshness” eller QDF
Optimer dine sider til de applikationer som brugerne anvender på iPhone, Androide osv.
Vanskeligste spørgsmål i reputation management er at vide hvornår man skal ignorerer eller gå i dialog med en troll
Michael Grey: Linkbuilding max raten for nye links er en fordobling pr måned
Michael Grey: How to be a really Bad Ass Link Buyer – mere kan jeg ikke sige lige nu…….
@ibpotter Måske er der noget om det, jeg er selv røget i fælden med 3-4000 indgående på 2 md. var lige i overkanten -> supplerende index 🙁
@ibpotter Sjovt nok køre AdSense stadig på det site, men den røg fra omkring 1500 besøg pr dag og næsten til 0 sådan over en nat
Michael Grey: Sæt også Socialmention eller Google Alert op på typiske spam/hacker termer (viagra osv.) for dit websted
Joe Laratro: 20% af alle Google søgninger er helt nye søgetermer – overraskende mange
Google Places http://yfrog.com/bc63qp kommer til at rykke rundt på hvem der bliver nr. 1 på Google
Andy Beal: Google er som en 5 årig, det skal skæres ud i pap
Læs videre med Pubcon dag 2 (AdWords, SEO og landingpages).
Nyheder fra Pubcon 2010 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] Info fra dag 1 (mest SEO) […]
Pubcon dag 2 | OnlineKonsulenten.dk says:
[…] videre med Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce) eller gå tilbage til Pubcons dag 1 (SEO). Var denne artikel brugbar for dig? Del den med dit netværk og vis hvad du […]