tip

Pubcon 2010 – dag 3

Skrevet af Esben Rasmussen i online marketing     Comments 3 kommentarer      
nov
13

Læs sammendraget af Pubcons dag 3 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.

image

Dag 3 – social media + SEO for e-commerce

klaushall

Så er PubCon i gang igen, denne morgen med en paneldiskussion om Social Media Leading Edge

Når nu sociasle medier er nærmest gratis at bruge, hvorfor er ROI så vigtigt før man går i gang?

Man får jo direkte adgang til en række potentielle kunder, og kan engagerer dem mere end nogensinde før – og prisen er en brøkdel

Scott Stratten: Er man en idiot, bliver man ikke genial fordi man bruger sociale medier – man bliver bare en større…

RT @andybeal: Social media is not just a marketing tool. It’s sales, HR, PR, support & more! @unmarketing #pubcon

Efter en morgen pep talk om ROI og sociale medier, er næste session “SEO For E-Commerce Sites” Håber på et par gode ideer

Adam Audette: Hvad er det kunden på internettet vil ha’? En god pris, Fri fragt, Tilbud

Adam Audette: 51% vil afbryde en handel hvis de ikke kan få fri fragt – det er US tal!

Adam Audette: Har man set en video i din webshop eller som lead til den, er der 64% større chance for et salg

Adam Audette: Brug flere billeder og video generelt i markedsføringen, billeder opfattes meget hurtigere end tekst

Adam Audette: May Day og Google Instant har ikke flyttet søgemønster radikalt, men der kan være undtagelser

Adam Audette: Bing brugere købere 31% oftere end internet brugere generelt – igen US tal

William Atchison: Sæt AdSense op på din side til at fremme en hurtig indeksering fra Google – skal måske lige testes?

William Atchison: Brug RSS feeds til at gennemtvinge en hurtigere indeksering

William Atchison: Bloker robotter du ikke har fordel af, fx Internet Archive hvor dine konkurrenter kan se hvordan du har ændret din shop

William Atchison: Få inspiration til at undgå uønskede robotter http://bit.ly/aZQWQF

Rob Snell: Identificer de sider i din webshop som giver overskud, og optimer disse yderligere

Rob Snell: Med Google Instant er der kun 2-3 organiske resultater i SERP hvis man ikke scroller, kampen om 1. pladsen bliver hård

Dagens anden session: Keyword Research, Selection and Optimization

Amanda Watlington: Gå systematisk til værks for at finde dine søgeord

Amanda Watlington: Bruger SpyFu til at find søgeord

Ken Jurina: Brug MANGE flere negative søgeord i AdWords

Ken Jurina: Forslag til værktøjer: http://bit.ly/b0g7DP, http://bit.ly/cFpwHk, http://bit.ly/cVJ9Nm, http://bit.ly/bVhRvu

Ken Jurina: Præsentationer kan findes her http://bit.ly/b6GWJy

Stoney deGeyter: X trin til gode søgeord: Brainstorm, tjek konkurrenter, kvalifiser ud fra ROI eller huller i markedet, brug negative ord

RT @aimclear: KW Research = Root + Modifiers, Stem All Nodes (Lateral Synonyms), Mine Known Traffic Drivers (Suggestions), Sort By Weight

Marty Weintraub: Værktøj til søgeord http://bit.ly/9MQb1q

Næste session er som ønsket af Jens på http://bit.ly/aGcmIw “Facebook Marketing”

Brian Carter: Salg på Facebook er salg af en drøm, målret din markedsføring til at møde den drøm

Brian Carter: Antallet af fans på FB bør vore 10X så mange som du ønsker som kunder

Brian Carter: Ved 5000 fans, får du mulighed for at få mere statistik ud af FB

Alison Driscoll: Gi dine fans det de ønsker, og find en måde at gå i dialog på dine fans betingelser

Alison Driscoll: Vælg en stil og et genkendeligt mønster fx altid en konkurrence tirsdag osv.

Alison Driscoll: Engager din fans, du skal ikke oversælge. Vær altid på udkik efter nye muligheder ud over FB

Dennis Yu: B rugerne af FB bruger mere tid på FB end på Google, Bing, Youtube osv. tilsammen

Dennis Yu: Markedsføring i FB skal rettes mod personer ikke mod søgeord som i AdWords

Dennis Yu: Facebook er en forstærker, god karma bliver bedre – dårligt ry bliver …

Marty Weintraub: Gode muligheder for segmentering og målretning ud fra hvad brugere “Like” og øvrig demografisk data

FB usdkift dine annoncer næsten dagligt

Billederne bliver mere vigtige, og skal testes før tekst

RT @alison: My #pubcon presentation on Facebook Marketing Lessons From Buffy the Vampire Slayer: http://slidesha.re/9he7A9

@robsnell My pleasure – great presentation, with great info

RT @outspokenmedia Monetizing and Optimizing Your Blog http://bit.ly/9RmpPB #pubcon

Næste session: “Post Mortem – Banned Site Forensics” – Hvad gør du når skaden er sket, og G har vendt dig ryggen

Michael Marshall: Inden panikken breder sig, tjek robots.txt, NOINDEX serverfejl – dårlig oppetid

RT @eDirectHost: Must Read PubCon 2010: Post Mortem – Banned Site Forensics: Coverage of the Post Mortem – Banned S… http://bit.ly/aYGKEF

Michael Marshall: Typiske fejl, skjult tekst, cloaking, duplicate content, dorway pages, dit site laver auto forespørgsler på G

RT @alysyncurd: PubCon: Monetizing and Optimizing your Blog: Coverage of the Monetizing … http://bit.ly/bumY0S & http://artimpactnetpr.com

Aaron Shear: Man ved der er forskellige udgangspunktere, når man bliver bedt om at holde honden op hvis men har mere en 1 mio. sider

Aaron Shear: Meget typisk fejl, for hurtig og for voldsom linkbuliding

Aaron Shear: En midlertidig løsning hvis dele af et site smides ud af Google, skift dele af din URL

Aaron Shear: Før du anmoder om at komme i G index igen, skal alt renses og du skal bede om tilgivelse og erkende dine fejl

Michael Gray: Ret alle fejl og smid de gamle URL i et XML sitemap, ping G og overfør med 301 til det nye site

RT @andybeal: .@mattcutts basically saying that spam reports will be prioritized based on how visible the page is in the index. #pubcon



Læs videre med Pubcon dag 4 (social media marketing og rogue SEO) eller gå tilbage til Pubcons dag 2 (AdWords, SEO & landingpages).

3 kommentarer til “Pubcon 2010 – dag 3”

Post comment on Pubcon 2010 – dag 4 | OnlineKonsulenten.dk

Please insert the signs in the image: