tip

Pubcon 2010 – dag 2

Skrevet af Esben Rasmussen i online marketing     Comments 3 kommentarer      
nov
13

Læs sammendraget af Pubcons dag 2 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.

image

Dag 2 – AdWords, SEO og Landingpages

klaushall

SÅ er vi i gproblemer med at få adgangang med 2. dagen på PubCon, efter endnu lidt

David Pogue fra New York Times forudser at apps er der udviklingen vil komme – pyha det var en nyhed 🙂

Craig Danuloff: taler om præcisering af søgeord i PPC, gennemgå dine søgeord og gå fra de brede søgetermer og til fraser og exact match

Modified Broad Match i AdWords brug + foran dit søgeord

AdWords: Lav en kampagne kun på dine brands og firmanavn, og gør dem negativ i dine øvrige kampagner

Brad Geddis: Brug http://bit.ly/dlPFmN til at finde relaterede søgeord til dine PPC kampagner

Brad Geddis: test de søgeord som har lav annoncekvalitet, med alternative ord fra http://bit.ly/dlPFmN

Christine Churchill: HVis du får andre styre din AdWords, så brug AdWords Editor til at lave en backup inden

RT @dboberg76: #PubCon/ppctactics/ Good quality score insights at http://www.bgtheory.com/blog/

Christine Churchill: Brug AdWords Editor til “overførsel” af din kampagne til Bing/Yahoo, dog skal der laves et par smårettelser

Har du AdWords annoncer og søgeord med dårlig annoncekvalitet, så flyt dem til en ny konto så de ikke påvirker dine øvrige søgeord

Craig Danuloff: er din AdWords konto fyldt med dårlig annoncekvalitet, så start forfra med en ny konto og start med dine bedste søgeord….

… og øg så langsomt antallet af søgeord og annoncer. Gog eller dårlig annoncekvalitet hænger ved i lang tid.

Næste session på PubCon “The Best Tactics in Landing Page Optimization” begynder om 10 min.

Joanna Lord: Kend din konvertering og afvisningsprocent på samtlige sider

Joanna Lord: Brug fx Clickheat http://bit.ly/bD4rXV så du ved hvor brugerne klikker

Brug www.assistly.com, www.zendesk.com eller http://bit.ly/ac1QTL til at finde ud af hvorfor kunden ikke konverterede

Joanna Lord: 2 Alternativer til GWO www.unbounce.com eller http://bit.ly/ao35sQ

RT @randfish: 18 Steps to Launching a New Site for Marketing + Metrics Success: http://seomz.me/b8cbwq

Kate Morris: Optimer de landingssider med mest trafik først – specielt de der ikke konverterer

Tim Ash: din side vurderes af den besøgende på 15 millisekunder – det er godt nok kort tid

Tim Ash: billeder opfattes 4-500 gange hurtigere end tekst

Bradd Geddes: 76% af alle klik på en side sker inden man scroller ned!

Bradd Geddes: Undersøg om der er bestemte browsere som ikke føre til konvertering – der kan ligge fejl i dit design

Næste session Tweaks for WordPress – SEO and Installation

Carolyn Shelby: anbefalet plugin: http://bit.ly/c42CV0 og http://bit.ly/cKv9Ei

Carolyn Shelby: Husk altid selv at lave en backup at dit site – også WordPress (ja det er jo nok ikke nyt, men måske har du glemt det)

Carolyn Shelby: tweek din template og undgå unødige plugins

Scott Hendison: anbefaler http://bit.ly/cByGQb (men det er jo også hans eget) og http://bit.ly/aVs635

Scott Hendison: anbefaler også http://bit.ly/aD9wyW og Joost’s http://bit.ly/b6KtCH

PubCon 2010: The Best Tactics in Landing Page Optimization http://www.seroundtable.com/archives/023216.html via @rustybrick

Ben Cook: Skriv en side for hver kategori, med en passende tekst til at optimere dit blog til dine kategorier

Ben Cook: Undlad datoerne for dine blogposts, så dine sider ikke fremstår som “gamle” i SERPs

Ben Cook: Anbefaler plugins til WordPress http://bit.ly/dcGroz og http://bit.ly/aRcNMc

Ben Cook smider alle sine links fra dagens session op på www.pblogger.com/pubcom

Brug WP til din webshop http://bit.ly/9XEFyZ

WordPress har mulighed for at styre flere bolgs fra samme adgang: http://bit.ly/ajZo7M

Næste session “Ecommerce and Shopping Cart Optimization” som ønsket af Jens på http://bit.ly/aGcmIw

Du kan også være med til at ønske sessions onsdag og torsdag: http://bit.ly/bkd3ZC

Khalid Saleh: Verisign logo i indkøbskurven øgede antal gennemførte handler i webshop med næsten 40%

Khalid Saleh: Vær sikker på at alle dine kunders spørgsmål (både erkendte og uerkendt) kan besvares “above the fold”

Paul Boisvert: Good desing has the right Smell,Tell – and sell

RT @engineworks: Great Reputation Management post from @lisabarone at #Pubcon: http://bit.ly/aNHoho

RT @PerfectMarket: 52% of journalists say they use Twitter. #PubCon @lisabuyer // sounds low (could apply for danish journalists ?)

RT @seo_tv: PubCon 2010: The Best Tactics in Landing Page Optimization http://bit.lhttp://bit.ly/bBU32P

Ethan Giffin: Konverteringsraten for brugere der bruger din interne søgning er 3-5 gange højere – vær opmærksom på hvad de søger på

Ethan Giffin: Optimer din søgeresultatside så der også er noget for brugere hvis søgning ikke giver resultater

Ethan Giffin: Og selvfølgelig – brug intern søgning til at finde søgeord til din PPC

Rob Snell: 10 mio $ i øget omsætning ved at personifiserer webshoppen. Steve prøver at tale med kunderne online som han ville offline

Rob Snell: Se slides fra Rob på robsnell.com – i din egen shop skal du finde din egen “Steve” og fortælle din egen historie

Så er dagens sidste session lige oppe over: Increase Your Post Click Conversion Performance

RT @luisengelec: Book recommended by @tim_ash – Influence: The Psychology of Persuasion http://amzn.to/a5zqCl #pubcon

George Aspland: prøv at undersøge forskellen imellem konverteringer der er gennemført med og uden dine Brands

George Aspland: Find frem til dine landingssider via Analytics, tjek om de konverterer tilfredsstillende

George Aspland: Konverterer dine landingssider ikke tilfredsstillende, så optimer dem, eller promover de sider der gør

RT @MetroPhotograph: RT @dan_patterson: Go short – 19.4% abandon a video after 10 seconds, 44.1% after 60 seconds #pubcon

RT @SeoPostINFO: http://seroundtable.com: PubCon 2010: Top-Shelf SEO: Hot Topics and Trends http://goo.gl/fb/LhRHE

“Sending PPC to Facebook landing pages often convert better than traditional landing pages” – @janetdmiller #pubcon

RT @alison Wanna know more about developing and distributing content on social media? My #pubcon presentation: http://slidesha.re/9Z0WmM


Læs videre med Pubcon dag 3 (social media samt SEO for e-commerce) eller gå tilbage til Pubcons dag 1 (SEO).

3 kommentarer til “Pubcon 2010 – dag 2”

Post comment on Pubcon 2010 – Dag 1 | OnlineKonsulenten.dk

Please insert the signs in the image: