tip

Pubcon 2010 – dag 1

Skrevet af Esben Rasmussen i online marketing     Comments 2 kommentarer      
nov
13

Læs sammendraget af Pubcons dag 1 med hjælp fra Klaus Hall og hans live opdateringer fra konferencen eller vend tilbage til oversigten over Pubcon.

image

Dag 1 – sociale medier og SEO

klaushall


Så er planen lagt for 1. dag på PubCon – jeg følger SEO sporet (formodentlig) hele dagen #PubCon http://bit.ly/cr0lgt

Så er PubCon i gang, og første dagen her, handeler for mit vedkommende om SEO.

Brett Tabke: de fleste kommer for at høre noget de allerede ved – og så lige fange de sidste 25% som er nyt for dem

Scott Stratten: Marketing er ikke en opgave – det er alt du gør online og offline

Scott Stratten: Sociale medier er ikke et salgsmedie – det er et middel til samtale og relationer – som kan føre til salg

Scott Stratten: Undlad altid at gå i dialog med internet “trolls” – de vinder næsten altid

Carolyn Shelby: Første session er nok lige lidt for “basic”, endnu ikke noget du ikke finder på http://bit.ly/8xfI4t

Er dine siders title ikke sigende eller naturlig, vil Google måske selv finde en anden tekst på din side

Pas på med datoer i URL eller på blogs mv. Google finder dine datoer, og vil den måske ranke dårligere efter 6 md

Andy Beal’s råd om online reputation management – vær proaktiv. Vent ikke til det allerede er gået galt.

Carolyn Shelby: Brug http://bit.ly/aCR1xu til at få en hurtigere WordPress blog

Joe Larator: Brug GSiteCrawler til at undersøge dit site for fejl, duplicate content, metadata mv.

Joe Larator: Brug mange forskellige beskrivelser af dit websted, når du tilmelder det til kataloger og i sociale netværk mv.

Joe Larator: Skab nyt indhold hver uge: fx 2 sider, 4 blogposts, 1 pressemeddelelse og brug et par timer på linkbuilding

Joe Larator: Google Boost er AdWords på autopilot bare til en super høj pris (virker kun på få markeder pt)

Nyt er godt Google favoriserer nyheder med “Query Deserves Freshness” eller QDF

Optimer dine sider til de applikationer som brugerne anvender på iPhone, Androide osv.

Vanskeligste spørgsmål i reputation management er at vide hvornår man skal ignorerer eller gå i dialog med en troll

Michael Grey: Linkbuilding max raten for nye links er en fordobling pr måned

Michael Grey: How to be a really Bad Ass Link Buyer – mere kan jeg ikke sige lige nu…….

@ibpotter Måske er der noget om det, jeg er selv røget i fælden med 3-4000 indgående på 2 md. var lige i overkanten -> supplerende index 🙁

@ibpotter Sjovt nok køre AdSense stadig på det site, men den røg fra omkring 1500 besøg pr dag og næsten til 0 sådan over en nat

Michael Grey: Sæt også Socialmention eller Google Alert op på typiske spam/hacker termer (viagra osv.) for dit websted

Joe Laratro: 20% af alle Google søgninger er helt nye søgetermer – overraskende mange

Google Places http://yfrog.com/bc63qp kommer til at rykke rundt på hvem der bliver nr. 1 på Google

Andy Beal: Google er som en 5 årig, det skal skæres ud i pap


Læs videre med Pubcon dag 2 (AdWords, SEO og landingpages).

2 kommentarer til “Pubcon 2010 – dag 1”

Post comment on Nyheder fra Pubcon 2010 | OnlineKonsulenten.dk

Please insert the signs in the image: